Villkor för beställning av arbete

Pris per montör:

Första timmen + servicebil kostar 1200kr inkl. moms
Andra timmen kostar 700kr/h inkl moms.
Timtid räknas till och från Stockholm City
Restid är inkluderat i priset men ej skatteavdragsgillt.  
Upp till 2 mil 325kr ink moms, upp till 3 mil 450kr, upp till 4 mil 575 osv
Vi jobbar på löpande räkning.
Materialkostnad tillkommer.

Om du vill ha vår hjälp så behöver jag följande info samt ett OK på våra priser:

  • Namn på beställaren (om det är ett företag krävs ORG-nummer)
  • Betalansvariges personnummer 10-siffor
  • Fullständig faktureringsadress
  • Mejl för faktura (om ni vill få fakturan via mejl ist )
  • Fullständig installationsadress
  • Telefonnummer:
  • Portkod?
  • Vid vilka tider passar det dig att montören ringer för tidsbokning?

Önskar ni nyttja ROT? Då behöver vi följande uppgifter

  • Namn på lagfaren ägare av bostaden
  • Personnummer på lagfaren ägare 10-siffror
  • Lägenhetsnummer 4-siffrigt(Enligt Skatteverket) 
  • BRF namn och ORG-nummer
  • Fastighetsbeteckning (enbart om det är villa)

Ni måste vara folkbokförd på den adress ni bor på för att kunna nyttja ROT

Övrig Info:

Vid pappersfaktura tillkommer fakturaavgift på 40kr exklusive moms /50 kr inklusive moms. 
Önskar ni att få er faktura på mail är detta kostnadsfritt

Om ni önskar ROT så behövs uppgifterna innan vi skapar en order. Om uppgifterna kommer in efter att ordern är skapad eller att uppgifterna inte stämmer så tar vi en administrativ avgift på 500kr inkl moms

  • Företag kan ej nyttja ROT
  • Ni kan endast nyttja ROT på arbetstiden, EJ på restid och material
  • Om det är ett försäkringsärende kan ni EJ använda ROT.
  • På www.skatteverket.se så kan ni se om ni kan nyttja ROT på önskat arbete.
  •  Om det är BRFn som beställer jobbet så måste vi ha ett godkännande från styrelsen.
  • Om ni bor i en hyresrätt eller om det är er BRF som ska stå för kostnaden så MÅSTE vi få ett skriftligt OK via mejl från hyresvärden/BRFn att utföra jobbet.

Vi följer SELGA´s prislista ut till kund.

GDPR (General Data Protection Regulation) träder i kraft 25 maj 2018

Vi vill försäkra oss om att vi får ha er i vårt register som vi använder för kundregister, kundbearbetning och förbättrad service till dig som kund. Det kan gälla uppföljning, reklamationer eller tilläggsarbeten.

Disel AB sparar endast uppgifter som ; namn, ROT-uppgifter, telefonnummer, adress, och e-postadresser.

·         Vi sparar dina uppgifter tills du meddelar att du inte längre vill.

·         Du kan när som helst meddela att vi ska ändra uppgifter eller ta bort dig från vårt register.

·         Vi delar aldrig ut eller säljer dina kontaktuppgifter till andra aktörer.

·         Vi behöver dessa för att ge bästa möjliga service

Vi sparar bara ROT-uppgifter fram till affären är reglerad med Skatteverket

Om du samtycker till ovanstående behöver du inte göra något, men om du vill bli borttagen ur vårt kundregister, så vänligen mejla till info@diselab.se


Passa på att kolla igenom eran el i det nya året

Alla elanläggnuingar har en begränsad livstid så därför erbjuder vi nu bra priser på omtrådningar